Sentiero attrezzato

Atrakcyjność:

Atrakcyjność trasy

Data naszego przejścia:

Trasa wiodąca ciekawą i widokowo wspaniałą granią Cresta Strenta (szlak oznaczony w terenie nr 672), to jedna z wielu dróg wyprowadzających na szczyt Piz Boè. Warto nią schodzić z wierzchołka po pokonaniu ferraty Cesare Piazzetta, ponieważ w porównaniu do innej, dość popularnej trasy wiodącej szlakiem nr 638 (prowadzi monotonnym i nieatrakcyjnym żlebem) możemy tutaj podziwiać niezwykłe piękno zarówno masywu Sella, jak też i otaczających go grup górskich. Mimo, że wariant przez grań Cresta Strenta jest nieco dłuższy od szlaku nr 638, to jednak choćby dla widoku na turnię Dent de Mesdi warto pójść właśnie tędy.

Droga początkowo wiedzie nieco eksponowaną granią wzdłuż stalowej liny, a następnie grzbietem zwanym Cresta Strenta. Przy dobrej widoczności mamy stąd wspaniałe panoramy. Cały czas obniżając się (trasę opisujemy w kierunku zejścia) dochodzimy do rozwidlenia szlaków przed szczytem Pizes di Valun (2905 m). Można stąd pójść wybierając jeden z dwóch wariantów sprowadzających w okolice schroniska Rif. Kostner. My wybraliśmy ten skręcający w prawo, gdyż wydawał się być ciekawszy oraz nieco krótszy. Z rozwidlenia sprowadza on łatwym terenem do ogromnego kotła, który pokonuje się wzdłuż ubezpieczeń nietrudnej ferraty. W końcu dociera się do kolejnego rozwidlenia szlaków nieopodal schroniska Rif. Kostner. Jeśli zamierzamy wrócić do miejsca, z którego wystartowało się na ferratę Cesare Piazzetta, to powinno się tu skręcić w prawo i podążać za szlakiem nr 638, a później 626.